MARİNE ÜRÜNLERİ

Hareket halindeki bir gemide M/E ve D/G ekipmanları büyük strok altında çalışır.Bu sebepten yüksek ısı açığa çıkar.Çıkan yüksek ısı sistemin normal çalışmasını sağlayan yağların kimyasal yapısını bozup karbonlaşmasına neden olur.BORPOWER Marine ,ısının kaynağı olan sürtünmeyi minimize eder.Ayrıca bor madenin fiziksel özelliği olan spesifik ısı kapasitesi  ve ısı transferi  sayesinde ,karbon oluşumunu tamamen veya büyük oranda engeller.Buna ek olarak mekanik aksamların ömürlerini uzattığı gibi sistemin çalışmasına yardımcı olan ekipmanlarda( şoklu veya normal yağ seperatörleri vb) daha uzun vadede çalışmasını sağlayıp sarf malzeme ,bakım ve işçilik maliyetlerinin düşmesini sağlar.Gemişerde kullanılan M/E ve D/G nin genelinde problem olan yağ kaçakları sadece tersane havuzlarında giderilebilirken BORPOWER MARINE kullanarak buna gerek kalmadan sorun çözülebilmektedir.

Uluslararası Denizcilik Örgütü’nün (IMO), 1 Ocak 2020 tarihinden itibaren uluslararası sulardaki emisyonların düşürülmesine yönelik yürürlüğe soktuğu Düşük Kükürt Yönetmeliği, denizcilik sektörü ve deniz taşımacılığı için bir dönüm noktası oluşturuyor. Bu yıl itibariyle; nakliye fiyatları, işletme maliyetleri, küresel navlun oranları, nakliye ve petrol ekonomisi, scrubber talebi, gemi hurdası ve daha fazlası için tam kapsamlı sonuçlar doğurmaya başlayan karar doğrultusunda denizcilik sektörü, kükürt emisyonlarını yüzde 80’den fazla azaltmak zorunda kalacak.

Aslında gemilerden gelen kükürt oksitleri (SOx) emisyonlarını azaltmaya yönelik IMO düzenlemeleri ilk olarak 2005 yılında MARPOL Sözleşmesi (Gemilerden Kaynaklanan Hava Kirliliğinin Önlenmesi Sözleşmesi Ek VI) yürürlüğe girdi. O tarihten beri de kükürt oksitleri üzerindeki sınırlar aşamalı olarak sıkılaştırıldı. Ancak yıl başında hayata geçen yeni düzenleme, bugüne dek hayata geçenlerin en katı olanı. Yeni emisyon standartlarının temelinde dünya denizciliği tarafından üretilen kirliliği önemli ölçüde azaltmak yatıyor. Şüphesiz ki, hem kısa hem de uzun vadede bu kararın en kazançlı kesimi doğa ve insanlık olacak.

Yeni regülasyonun yaptırımı, gemi yakıtlarında yüzde 3,5 olan kükürt üst sınırını yüzde 0,5’e indirmek. Şu an için deniz taşımacılığının küresel emisyonlardaki payı yüzde 3-4 seviyesinde. IMO Deniz Çevresini Koruma Komitesi, gemilerden kaynaklanan sera gazı emisyonlarının, 2050 yılında yüzde 50, karbon yoğunluğunun ise 2030’a kadar yüzde 40 ve 2050’ye kadar yüzde 80’den fazla azaltılmasını hedefliyor. Uzun vadede ise, emisyonlar tamamen ortadan kaldırılacak.

Ancak dünya ticaretinin yüzde 90’ını taşıyan denizyolu taşımacılığı, kısa vadede yüklü bir maliyetin altına girmek zorunda kalacak. Yeni kükürt kuralları ile beraber, 2020’de yakıt maliyetleri tahmini olarak yüzde 25 (yaklaşık 24 milyar dolar) artacak. Bunun ötesindeki mesele ise, yapılan araştırmalara göre, yeni dönem başlamış olmasına rağmen, sektör henüz tam olarak ne yapacağından emin değil ve hazırlıksız.

Gemi motorlarında zararlı emisyonları (SOx,NOx,CO2 ) düşürücü özellikleri  DET NORSKE VERITAS tarafından test edilmiş ve onaylanmış olan BORPOWER MARINE ,tüm pahalı yatırımları gereksiz kılarak,düşük maliyetler ile gemilerdeki zararlı emisyonları düşüren dünyadaki tek üründür.