BORPOWER MARINE ULTRA

BORPOWER MARINE ULTRA'NIN GEMİLERDE KULLANILDIĞI MAKİNE ve EKİPMANLAR

> M/E (Dört zamanlı ve iki zamanlı kroshetli ana makinelerde),
> Stafin box donanımları ve ayrı kemşaft yağlama yağlarında,
> D/G(dizel jeneratörlerde),
> Gemideki diğer tüm dizel motorlarda,
> Yüksek basınç kompresör karterlerinde,
> Stern tankında,
> Sırast yataklarında,
> L/O - D/O - F/O separatör karter dişli yağlarında,
> Gaz ve buhar türbinlerinde,
> Buhar türbinlerinin şaft yataklarında,
> Yardımcı şaft yataklarında,
> Silindir yağlarında,
> Ref kompresörlerinde kullanıma uygundur.

GEMİLERDEKİ M/E ANA MAKİNE VE D/G DİZEL MOTORLARDA BORPOWER MARINE ULTRA'nın GÖREVLERİ

> Hareket halindeki bir gemide M/E ve D/G ekipmanları büyük strok altında çalışır. Bu sebepten yüksek ısı açığa çıkar. Çıkan yüksek ısı sistemin normal çalışmasını sağlayan yağların kimyasal yapısını bozup karbonlaşmasına neden olur. BORPOWER Marine Ultra, ısının kaynağı olan sürtünmeyi minimize eder. Ayıca bor madeninin fiziksel özeliği olan spesifik ısı kapasitesi ve ısı transferi sayesinde, karbon oluşumunu tamamen veya büyük oranda engeller. Buna ek olarak mekanik aksamların ömürlerini uzattığı gibi sistemin çalışmasına yardımcı olan ekipmanlarda (şoklu veya normal yağ separatörleri vb.) daha uzun vadede çalışmasını sağlayıp sarf malzeme, bakım ve işçilik maliyetlerinin düşmesini sağlar. Gemilerde kullanılan M/E ve D/G nin genelinde problem olan yağ kaçakları sadece tersane havuzlarında giderilebilirken BORPOWER Marine Ultra kullanarak buna gerek kalmadan sorun çözülebilmektedir.
> Yağın yüksek sıcaklıktan karbonlaşarak azalması tüm gemi motorlarının sorunudur. BORPOWER Marine Ultra, kaynağı sürtünme olan ısıyı minimize eder ve yağdaki karbonlaşma oranını düşürür. Buna paralel olarak birim zamanda eksilen yağ tamamen ya da minimize edilerek yağ maliyetlerinin düşmesi sağlanmış olur.
> Ana Makinanın (M/E) akuple yağ pompası, dış yağ pompası dişlilerini ve aşınma ringlerinin ömürlerini arttırır. Pompalarda aşınmalardan kaynaklanan basınç kayıplarını önler.
> Gemi seyir halindeyken BORPOWER Marine Ultra'nın silindir yağında kullanılmasında, blok sıcaklığı uygun çalışma sıcaklığına ulaştığında doğrudan lubrikeyter içine konması tavsiye edilir. Bu şekilde nano boyuttaki MCDP kristalleri temiz silindir yağı ile doğrudan yüzeylere temas ederek laynerdeki istenmeyen aşınmayı ortadan kaldırır. Ayrıca sıcak denizlerde büyük sorun haline gelen blok su sıcaklığını düşürerek sistemin genelindeki ısı azalmasına yardımcı olur.
> Sten tank yağ kayıplarında ve şaftın sürtünmeden kaynaklanan ısınmalarını minimize ederek bu bölgedeki ısınmaları düşürür ve daha rahat bir çalışma sağlar,
> Sırast yataklarında pervaneden gelen çok büyük bir tepki kuvveti mevcuttur. Bu tepki kuvveti sırast yatağı içindeki ısının ana kaynağıdır. BORPOWER Marine Ultra, sırast yatağı içindeki sürtünme disklerinde sürtünmesiz bir yüzey elde eder. Bu sayede ısının oluşumunu ve bu yataklardaki yüksek tepki kuvvetini absorbe eder. M/E içindeki krank miline iletilmesini büyük oranda önleyerek yağ ve ekipman giderlerini düşürür,
> Şaft üstü sırast yataklarında verim sağlar. Bu yataklar krank miline gelen eksenel tepki kuvvetlerini üzerine alacakları için sürtünmeyi milyonda bire indiren MCDP kristalleri sayesinde aşınmalar ortadan kaldıracaktır,
> Daha iyi yanma sağlayarak piston kafasında oluşabilecek karbon ve kükürt oluşumunu engeller,
> Turbo Blower'larının (gaz türbini) inlet girişleri egzoz gazının sıcaklığı (300 - 420 ºC arası) görmelerinden dolayı, çıkışa göre bakım periyotları daha kısadır. Bu sebeple giriş ve çıkışlarda kullanılan rulmanların ömrü artar ve türbin yağlarının daha uzun süreli çalışması sağlanmış olur,
> Turbo Blowerlar'da, her iki keyst özellikle de inlet keyst kısmında rulmanların soğutulması için kullanımı uygundur.

BORPOWER MARINE ULTRA'NIN SAĞLADIĞI FAYDALAR

> Sürtünmeyi milyonda bire indirerek aşınmaları önler,
> % 2 - %15 aralığında enerji (yakıt, elektrik) tasarrufu sağlar,
> %10 oranında performans artışı sağlar,
> Demeraj akımlarında %10 - %50 oranında tasarruf sağlar,
> 2 -10 ºC arasında sıcaklığı düşürür,
> Sıcaklık yükselmesini önler, sistemin normal çalışma sıcaklığında kalmasını sağlar,
> Egzoz emisyonunda %15 oranında düşme sağlar,
> Vibrasyonu düşürerek ortamdaki gürültüyü (db) azaltır,
> Yağ ömrünü %100'e kadar arttırarak yağ tüketiminde tasarruf sağlar,
> Yüksek sıcaklığa ve basınca karşı üstün direnç gösterir,
> İnce yağ sızıntılarını tamamen önler veya minimize eder,
> Motor ve yatakların temiz kalmasını sağlar ve kül oluşumunu engeller,
> İlk çalışma aşınmalarını minimize eder,
> Karbon oluşumunu önler,
> Korozyona karşı koruma sağlar,
> Paslanmayı önler,
> Sızdırmazlık elemanlarının ömrünü uzatır,
> Yüksek ısı iletkenliği sayesinde tortu ve birikinti oluşumunu önler,
> Yüksek ve düşük sıcaklıklarda dişlilerin kayma ve yuvarlanma hareketlerinden oluşan sürtünme aşınmaları, karıncalanmalar ve çatlakların oluşumuna karşı yüksek koruma sağlayarak minimize eder,
> Filtre elemanlarının servis ömrünü uzatır (tıkanmayı önleyerek filtrenin verimini arttırır),
> Makine veya ekipmanlarda oluşan yüksek harareti ve buharlaşmayı önleyerek minimize eder,
> Piston, gömlek, sekman, yatak ve dişlilerdeki aşınmayı minimize eder,
> Yatak sarmasını büyük oranda önler,
> Yatakların yüksek yüke ve basınca karşı dayanımını arttırır,
> Yatak, biyel kolu ve ana yatak boşluklarından kaynaklanan krank kırılmasını büyük oranda önler,
> Jeneratörlerde %10 oranında verim artışı sağlar,
> Kompresör ve türbinlerin verimini arttırır,
> Kompresörün boşta çalışma aralığını düşürerek ilave enerji tasarrufu sağlar,
> Hidrolik sistemlerde ısı iletkenliği sayesinde basınç artışı ve daha iyi bir yağlama sağlar,
> Sibop kayıtlarındaki aşınmaları büyük oranda önler,
> Çimento, demir - çelik, madencilik gibi sektörler başta olmak üzere, yüksek ve darbeli yüklere maruz kalan hadde, vinç, kreyn, konveyör, takım tezgâhları, şanzıman ve asansör dişlileri gibi birçok noktada üstün bir performans sağlar,
> Separatörlerde aşınmaya maruz kalan sarı dişlilerde aşınmayı minimize eder,
> Sarf malzeme ömrünü artırarak malzeme giderlerini, bakım ve işçilik masraflarını büyük oranda düşürür.

RODAJ İŞLEMİNDE BORPOWER NANOLUBE ULTRA

Rodaj işlemi birbirine göre izafi hareket eden makine elemanlarını yavaş yavaş çalıştırarak yapılan alıştırma safhasıdır. Rodaj aşamasında hızlı ve şiddetli bir aşınma vardır. Rodaj işleminin kısa zamanda, en az yükle ve en düşük hızlarda yapılması, makine elemanlarının rodaj işlemi aşamasından sonraki ömürleri için çok önemlidir. Rodaj işleminde diğer özel katkılı yağlayıcıları kullanarak BORPOWER Nanolube Ultra'nın sağladığı performansı elde edilebilmek mümkün değildir.